Hoe meldt u een zaak bij aan bij UniforMA?
Om een goed advies te kunnen uitbrengen is het belangrijk dat wij een zo volledig mogelijk dossier hebben. Ons secretariaat kan u hierin volledig ondersteunen en ervoor zorgen dat ontbrekende medische informatie wordt opgevraagd bij de verschillende instanties. Voor de juiste beeldvorming van de zaak, hebben wij in ieder geval de volgende informatie nodig:
U krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging met het nummer waaronder UniforMA uw dossier in behandeling heeft genomen.
Afhankelijk van uw wensen, zijn er twee mogelijkheden:
Zodra de medische stukken compleet zijn, maken wij een schriftelijk advies. We streven ernaar dit binnen 10 werkdagen te doen nadat het dossier compleet is. Spoedadvies: als spoed vereist is en het dossier is compleet, dan kunnen wij meestal binnen 1 tot 2 werkdagen advies uitbrengen. Na het uitbrengen van een medisch advies zal deze, indien van toepassing, eerst worden voorgelegd aan het slachtoffer zodat deze gebruik kan maken van het blokkerings- en correctierecht. Daarna zal een definitief advies worden uitgebracht.
U ontvangt onze gespecificeerde factuur na elk uitgebracht advies. Wij hanteren hierbij marktconforme uurtarieven voor het medisch advies en de secretariële werkzaamheden.
Voor alle partijen is het mogelijk om het traject tussentijds te stoppen. Het laatste uitgebrachte advies geldt dan als laatste gezamenlijke advies waarna de partijen afzonderlijk van elkaar verder kunnen opereren.
Als er een medische eindtoestand is bereikt dan kan de medisch adviseur het volgende doen: