Casus aanmelden - Uniforma Consult
21632
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21632,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive
 

Casus aanmelden

Werkwijze
Casus aanmelden

Hoe meldt u een zaak bij aan bij UniforMA?

 

Stap 1 – U levert uw casus digitaal aan of per post

Om een goed advies te kunnen uitbrengen is het belangrijk dat wij een zo volledig mogelijk dossier hebben. Ons secretariaat kan u hierin volledig ondersteunen en ervoor zorgen dat ontbrekende medische informatie wordt opgevraagd bij de verschillende instanties. Voor de juiste beeldvorming van de zaak, hebben wij in ieder geval de volgende informatie nodig:

  • een gerichte vraagstelling;
  • aard en omstandigheden van het ongeval of de casus (denk aan intakeverslagen);
  • documenten zoals schadeaangifteformulieren;
  • alle medische gegevens wanneer u zelf over de medische gegevens beschikt.
  • of u zelf  één of twee medisch adviseurs wilt selecteren of dat u wilt dat wij dat voor u doen

 

Stap 2 – U krijgt van ons een bevestiging

U krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging met het nummer waaronder UniforMA uw dossier in behandeling heeft genomen.

 

Stap 3 – Wij gaan aan de slag

Afhankelijk van uw wensen, zijn er twee mogelijkheden:

  • UniforMA zorgt voor de volledige opbouw van het medisch dossier. Als het nodig is, stellen we tevens een machtiging op en vragen we medische informatie op bij de behandelaars. Nadat het dossier compleet is gaat het dossier naar één van onze medisch adviseurs die door u of door ons geselecteerd zijn.
  • De UniforMA adviseur brengt direct een medisch advies uit.

 

Stap 4 – U krijgt ons advies

Zodra de medische stukken compleet zijn, maken wij een schriftelijk advies. We streven ernaar dit binnen 10 werkdagen te doen nadat het dossier compleet is. Spoedadvies: als spoed vereist is en het dossier is compleet, dan kunnen wij meestal binnen 1 tot 2 werkdagen advies uitbrengen. Na het uitbrengen van een medisch advies zal deze, indien van toepassing, eerst worden voorgelegd aan het slachtoffer zodat deze gebruik kan maken van het blokkerings- en correctierecht. Daarna zal een definitief advies worden uitgebracht.

 

Stap 5 – Facturering

U ontvangt onze gespecificeerde factuur na elk uitgebracht advies. Wij hanteren hierbij marktconforme uurtarieven voor het medisch advies en de secretariële werkzaamheden.

 

Voor alle partijen is het mogelijk om het traject tussentijds te stoppen. Het laatste uitgebrachte advies geldt dan als laatste gezamenlijke advies waarna de partijen afzonderlijk van elkaar verder kunnen opereren.

Als er een medische eindtoestand is bereikt dan kan de medisch adviseur het volgende doen:

  • Een afsluitend medisch advies uitbrengen
  • Een toestandsbepaling verrichten
  • Een onafhankelijk onderzoek voorstellen door een expertise arts
Interesse in onze diensten of vragen? Neem gerust contact met ons op.